close

 

曾經,我在上海的時候,一直陪伴在我身邊的,還有這一首歌,曲風跟歌詞我都很喜歡。

Massive Attack(強力衝擊合唱團) 的 Teardrop

 

 

 

Teardrop  淚珠   出處-Massive Attack1998

 

Teardrop
Love love is a verb 愛,它是個動詞
Love is a doing word 一個有行動才有意義的字眼
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
Gentle impulsion 溫柔的力量 繞我心神
Shakes and makes me lighter 使我飄飄欲仙
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
 
Teardrop on the fire 淚光閃現在火燄中
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
 
Night night of the day 暗夜淒淒
Black flowers blossom 黑色的花蕾綻放著
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
Black flowers blossom 黑色的花蕾綻放著
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
 
Teardrop on the fire 淚光閃現在火燄中
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
 
Water is my eye 眼波如水
Most faithful mirror 忠於我的魔鏡啊
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
Teardrop on the fire of a confession 淚水就火招供
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
Most faithful mirror 忠於我的魔鏡啊
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
 
Teardrop on the fire 淚光閃現在火燄中
Fearless on my breath 我的生命無所畏懼
 
You're stumbling in the dark 你跌跌撞撞的迷失在黑暗中
You're stumbling in the dark 你跌跌撞撞的迷失在黑暗中

 

 

 

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    趙小毛 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()